cancelar
Mostrar resultados para 
Pesquisar em vez de 
Queria dizer: 
cancel
Comunicados
Bem-vindo à Comunidade de Suporte da Cisco, gostaríamos de ter seus comentários.
898
Apresentações
5
Útil
2
Respostas
silvaleandrodp
Beginner

Bad console port?

Hi

I'm using a Switch Catalyst 2950 but i can not conect to it via console port. It don't show anything.

I know that someone try to use a bad console cable on it where the both connectors was with the same configurations.

1  1

2  2

3  3

4  4

5  5

6  6

7  7

8  8

Could it make the port got bad?

how can i reset it?

1 SOLUÇÃO ACEITE

Soluções aceites
Bruno Rangel
Advocate

Hi Leandro

Your question is not clear, you just cannot access your Switch from the Console Port right?

Ensure that your terminal emulator ( Hyperterminal, ProcommPlus, Putty,etc)is correctly configured:

Assuming that your Switch is with Default settings:

Configure the baud rate and character format of the PC or terminal to match these console port default characteristics:

9600 baud

8 data bits

1 stop bit

No parity

None (flow control)

PS: Seria legal voce postar sua duvida/ Problema em portugues....

Cheers
Bruno Rangel
Please remember to rate helpful responses using the star bellow and identify helpful or correct answers

Ver solução na publicação original

2 RESPOSTAS 2
Bruno Rangel
Advocate

Hi Leandro

Your question is not clear, you just cannot access your Switch from the Console Port right?

Ensure that your terminal emulator ( Hyperterminal, ProcommPlus, Putty,etc)is correctly configured:

Assuming that your Switch is with Default settings:

Configure the baud rate and character format of the PC or terminal to match these console port default characteristics:

9600 baud

8 data bits

1 stop bit

No parity

None (flow control)

PS: Seria legal voce postar sua duvida/ Problema em portugues....

Cheers
Bruno Rangel
Please remember to rate helpful responses using the star bellow and identify helpful or correct answers

Sorry

Solved i used 2 bad cables so i thinked that was a problem with the port.

Desculpa

Resolvido eu usei 2 cabos ruins entao eu tinha pensado que era problema na porta.

Obrigado Bruno, eu estava com tanta pressa que nem persebi que o forum também é em portugues.